Απαλλαγείτε από τα κιλά των εορτών

Απαλλαγείτε από τα κιλά των εορτών

Πώς θα χάσετε τα κιλά των γιορτών

Γιορτινά γλυκίσματα και εδέσματα, χριστουγεννιάτικα και πρωτοχρονιάτικα τραπέζια, το αλκοόλ που ρέει άφθονο και η έλλειψη άσκησης είναι οι βασικοί παράγοντες που μας φορτώνουν τις γιορτινές ημέρες με ένα, δύο, τρία ή και περισσότερα κιλά.

Παρά τις υποσχέσεις που δώσατε στον εαυτό σας ότι φέτος θα προσέξετε και δεν θα πάρετε βάρος, λίγες μέρες μετά τις γιορτές ψάχνετε και πάλι τρόπους για να απαλλαγείτε από τα περιττά κιλά.

Το μόνο βέβαιο είναι πως δεν χρειάζεται άγχος. Αποφύγετε τις δίαιτες της μόδας που υπόσχονται “μαγική” απώλεια βάρους μέσα σε λίγες μέρες, βάλτε στόχο να χάνετε το πολύ ένα κιλό κάθε εβδομάδα και κάντε μερικές αλλαγές στη διατροφή και στην καθημερινότητά σας που θα σας φανούν χρήσιμες όλο τον χρόνο!

Πρώτα από όλα, αλλάξτε διατροφική συμπεριφορά. Περιορίστε τις τροφές που είναι πλούσιες σε αλάτι, ζάχαρη και λιπαρά και βάλτε στη διατροφή σας περισσότερα φρούτα, λαχανικά και προϊόντα ολικής άλεσης.

Οι φυτικές ίνες που περιέχουν τα φρούτα, τα λαχανικά και τα ολικής άλεσης δημητριακά έχουν πολλά πλεονεκτήματα:

Απορροφούν νερό και σας κάνουν να αισθάνεστε χορτάτοι για περισσότερο χρόνο, μειώνοντας τις πιθανότητες να τσιμπολογήσετε μέχρι το επόμενο γεύμα, ενώ συμβάλλουν και στην καλή λειτουργία του εντέρου.

Φροντίστε να καταναλώνετε μικρά και συχνά γεύματα καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Τα μικρά και συχνά γεύματα σας βοηθούν να περιορίσετε την όρεξή σας, σας διατηρούν γεμάτο/η ενέργεια καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, βελτιώνουν τη διάθεσή σας και επιταχύνουν τον μεταβολισμό σας. Έχετε κατά νου, ότι και η ίδια η διαδικασία της πέψης οδηγεί σε δαπάνη θερμίδων.

Μην ξεχνάτε όλα είναι θέμα αριθμών! Δεν υπάρχουν παχυντικές και μη παχυντικές τροφές. Η πρόσληψη ή μη βάρους είναι συνάρτηση του ισοζυγίου των θερμίδων που προσλαμβάνει κανείς με εκείνες που καταναλώνει.

Προσλαμβάνοντας περισσότερες θερμίδες από εκείνες που καταναλώνετε, ασφαλώς θα παχύνετε.

Αν όμως προσθέσετε π.χ. άσκηση στη ζωή σας και αυξήσετε τις θερμίδες που καταναλώνετε, θα χάσετε βάρος χωρίς να περιορίσετε στο ελάχιστο την τροφή που προσλαμβάνετε. Οι διεθνείς οδηγίες αναφέρουν ότι πρέπει να ασκείστε τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας, για περίπου 30 λεπτά κάθε φορά.

Όταν τρώτε έξω, αλλά και στο σπίτι, φροντίστε από την αρχή του γεύματος να βάλετε στην άκρη περίπου το ένα τρίτο του γεύματος. Αν είστε έξω, ζητήστε από την αρχή να σας βάλουν τη συγκεκριμένη ποσότητα σε πακέτο.

Κάντε το ίδιο κάθε φορά που σερβίρετε το γεύμα σας και στο σπίτι. Με αυτή την πολύ απλή στρατηγική μπορείτε να γλιτώνετε έως και 500 θερμίδες κάθε μέρα και να δείτε το νούμερο της ζυγαριάς να πέφτει πάρα πολύ γρήγορα!

Περιορίστε το αλκοόλ και τα αναψυκτικά που περιέχουν ζάχαρη, και φροντίστε να καταναλώνετε περισσότερο νερό στη διάρκεια της ημέρας. Να θυμάστε ότι κάθε γραμμάριο αλκοόλ αποδίδει περίπου 7 θερμίδες, ενώ τα πολύπλοκα κοκτέιλ μπορούν να φτάσουν σε θερμίδες ακόμη και το πιο πλούσιο επιδόρπιο!

Τέλος, είναι σημαντικό να “βοηθήσετε” την εντερική σας χλωρίδα, λαμβάνοντας προβιοτικά, είτε από τροφές (π.χ. από γιαούρτι, κεφίρ κ.ά.), είτε με τη μορφή των ειδικών συμπληρωμάτων διατροφής.

Η εντερική χλωρίδα έχει άμεση σχέση με τον κορεσμό, την όρεξη του ατόμου, την παραγωγή ενέργειας και τη θρέψη του οργανισμού. Όταν λοιπόν η εντερική χλωρίδα διαθέτει την κατάλληλη ισορροπία, ο μεταβολισμός λειτουργεί καλύτερα και έτσι η απώλεια βάρους καθίσταται πιο εύκολη.