Η σχέση των παθήσεων του θυρεοειδούς με το άγχος και την κατάθλιψη

θυρεοειδής άγχος κατάθλιψη

Η σχέση των παθήσεων του θυρεοειδούς με το άγχος και την κατάθλιψη

Πρόσφατη μελέτη εξέτασε τη σχέση μεταξύ των παθήσεων του θυρεοειδούς, με το άγχος και την κατάθλιψη, αναζητώντας ταυτόχρονα και εναλλακτικούς τρόπους αντιμετώπισης. 

Αξίζει να αναφέρουμε πως το άγχος συσχετίστηκε με τον υποθυρεοειδισμό αλλά και τον υπερθυρεοειδισμό, ενώ η κατάθλιψη ήταν πιο διαδεδομένη σε ασθενείς με υπερθυρεοειδισμό. 

Τα καλά νέα είναι πως έπειτα από επαρκή θεραπεία σε άτομα με παθήσεις του θυρεοειδούς, τα επίπεδα του στρες και της κατάθλιψης μειώθηκαν σημαντικά.

Η μελέτη υπογραμμίζει επίσης, πως οι ασθενείς χρειάζεται να εφαρμόσουν και διάφορα εναλλακτικά γνωσιακά-συμπεριφορικά θεραπευτικά σχήματα, τα οποία θα τους βοηθήσουν να μειώσουν περαιτέρω τα συμπτώματα που συνδέονται με το άγχος και την κατάθλιψη, δοκιμάζοντας και νέους τρόπους αντιμετώπισης. 

Ορισμένοι νέοι τρόποι αντιμετώπισης που μπορείτε να δοκιμάσετε είναι οι εξής: 

  • Επικεντρωθείτε στην επίλυση του προβλήματος που σας προκαλεί αγωνία. Προσδιορίστε τη βασική αιτία της ανησυχίας σας (για παράδειγμα, φόβος ότι δεν μπορείτε να ολοκληρώσετε τις εργασίες εγκαίρως). Στη συνέχεια, δημιουργήστε ένα σχέδιο δράσης με λεπτομερή βήματα, χωρίζοντας τον μεγάλο στόχο, σε μικρά επιτεύξιμα στάδια.
  • Μειώστε τα αρνητικά συναισθήματα που σχετίζονται με το άγχος. Το να είμαστε συνεχώς άψογοι και τέλειοι πολλές φορές μας εξαντλεί. Αναγνωρίστε και επιβραβεύστε τον εαυτό σας για κάθε βήμα που ολοκληρώνεται, όσο μικρό κι αν είναι, αυτό θα σας κάνει να νιώσετε καλύτερα.
  • Δείτε την μεγάλη εικόνα της όλης προσπάθειας που κάνετε, καθώς και τα διδάγματα που θα σας αποφέρει η επιτυχημένη ολοκλήρωση της. Αυτό θα σας βοηθήσει να σταθείτε ψύχραιμοι, καλά προγραμματισμένοι, λύνοντας το κάθε πρόβλημα βήμα βήμα, αντί να ανοίγεται ταυτόχρονα πολλά μέτωπα, ή να αναζητάτε βοήθεια από τρίτους όταν δεν καταφέρνετε να ανταποκριθείτε με άμεσες και βιαστικές λύσεις.
  • Μη διστάσετε ποτέ να ζητήσετε συμβουλές από την οικογένεια και τους φίλους σας. Ακόμα και αν η βοήθεια που θα σας δώσουν δεν είναι πρακτική, μια συναισθηματικής υποστήριξη είναι ικανή να αποτρέψει την εξουθένωση και την εξάντληση σας. Δεν υπάρχει τίποτα πιο  ανακουφιστικό και χαλαρωτικό, από το να γνωρίζει κάποιος πως δεν είσαι μόνος του με τα προβλήματά του, αλλά μπορεί να βασιστεί ανά πάσα στιγμή στους δικούς του ανθρώπους που νοιάζονται για εκείνον.