Η διαχείριση του Διαβήτη την ψυχρή περίοδο του Χειμώνα.

διαβήτης χειμώνας

Η διαχείριση του Διαβήτη την ψυχρή περίοδο του Χειμώνα.

1. Κρατήστε τις συσκευές διαβήτη και την ινσουλίνη σας μακριά από το κρύο.

Ακριβώς όπως η υπερβολική ζέστη, έτσι και το υπερβολικό κρύο μπορεί να επηρεάσει την ινσουλίνη σας  και σας συνιστούμε να αποφύγετε την έκθεση της αντλίας ινσουλίνης και της συνεχούς παρακολούθησης γλυκόζης σε καιρικές συνθήκες κάτω του 1 βαθμού celcius.

2. Προστατέψτε το ανοσοποιητικό σας σύστημα.

Ο χειμώνας είναι η εποχή της γρίπης και όταν είστε άρρωστοι, πιθανότατα αγχώνεστε, γεγονός που μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα BG. Μιλήστε με το γιατρό σας για το εάν πρέπει να κάνετε ετήσιο εμβόλιο γρίπης για να προστατευτείτε από τη γρίπη. Και πλένετε συχνά τα χέρια σας με σαπούνι και νερό ή έχετε απολυμαντικό χεριών κοντά, για να μην μεταδώσετε μικρόβια.

3. Δοκιμάστε, μην μαντεύετε.

Οι δραματικές αλλαγές θερμοκρασίας μπορεί να επηρεάσουν τα επίπεδα BG σας. Καθώς οι εποχές αλλάζουν, δώστε μεγάλη προσοχή στην τάση μέτρησης των τιμών γλυκόζης, γιατί πιθανότατα θα αντιμετωπίζετε διαφορετικές δραστηριότητες ή προγράμματα κατά τη διάρκεια του έτους.

4. Κρατήστε τα χέρια σας ζεστά.

Ο κρύος καιρός μπορεί να σας αφήσει με κρύα χέρια, καθιστώντας τη μέτρηση του σακχάρου δύσκολη.  Το να φοράτε γάντια έξω είναι ένας από τους ευκολότερους τρόπους για να κρατάτε τα χέρια σας ζεστά τους κρύους μήνες. Εάν τα χέρια σας είναι κρύα πριν από τη μέτρηση, ζεστάνετε τα σε μια ζεστή κούπα ή με ζεστό σαπουνόνερο.

5. Μη σταματάτε να κινείστε.

Ο κρύος καιρός μπορεί να μας κάνει να θέλουμε να δέσουμε στη φωτιά και να παραλείψουμε τη ρουτίνα άσκησής μας, ειδικά όταν ο ήλιος δύει νωρίτερα μέσα στην ημέρα. Είναι σημαντικό να συνεχίσετε να κινείστε κατά τη χειμερινή περίοδο για να διατηρήσετε τα επίπεδα γλυκόζης σας υπό έλεγχο, να σας κρατήσετε ζεστούς και να χαλαρώσετε το μυαλό σας.

6. Αντιμετωπίστε την πεσμένη διάθεση.

Η περίοδος των διακοπών μπορεί να είναι αγχωτική και οι πιο σύντομες χειμερινές μέρες μπορεί να επηρεάσουν τη διάθεση και τα συναισθήματά σας. Η άσκηση,η παρέα με φίλους, το να τρώτε καλά και να είστε απασχολημένοι με τα πράγματα που σας αρέσουν μπορεί να σας βοηθήσουν να διατηρήσετε τη διάθεσή σας.

7. Προσέχετε τα πόδια σας.

Ο αέρας του χειμώνα μπορεί να στεγνώσει και να ραγίσει το δέρμα σας, ειδικά στα πόδια σας, κάτι που μπορεί να ανοίξει “πόρτες” σε πληγές και μολύνσεις. Φροντίστε να προστατεύετε τα πόδια σας με τα απαραίτητα χειμερινά υποδήματα, ειδικά στο χιόνι και σε θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν. Εφαρμόστε ενυδατική κρέμα στα πόδια σας για να διατηρήσετε το δέρμα σας υγιές και επιθεωρήστε τα καθημερινά. Εάν παρατηρήσετε έναν τραυματισμό που δεν επουλώνεται, φροντίστε να επικοινωνήσετε αμέσως με την ομάδα υγειονομικής περίθαλψης.